måndag, juli 29, 2019

Hökarängen i förändring!

Här röstade 60 % på röd-grön-rosa så de är nog nöjda med utvecklingen här till ett annat samhälle än tidigare.
Jag som har bott i Malmö tillika 6 år i Rosengård ser ju vart det håller på att gå åt för håll här.
Alla de nya husen fylls i huvudsak med människor från andra länder.
Senast igår under 29 graders värme såg jag 8 kvinnor med barn på gården till förskolan.Samtliga med huckle och helkläder. Märkligt nog inga män med dem?
Idag satt jag en stund vid lekparken där det enbart idag var föräldrar från andra länder.Försökte tala med en av dem men fick svaret :icke förstå!

Ja, så var det också i Rosengård. Man känner sig inte hemma.
Frågan man ställer sig är ju hela tiden , är detta Sverige?

Har jag bett om detta komplicerade samhälle där morden avlöser varandra. Nu har kniven blivit verktyget ett tag. Tre knivmord på kort tid i Göteborg!

Jag behöver inte upprepa all skit som har hänt bara de senaste 5 åren, den som inte blundar vet ju vad jag talar om.

De som försvarar den förda politiken gör detta med huvudet i sanden.
Ingen kan komma och påstå att våra förorter är något att skryta över!

Jag är så besviken på politikerna att de bygger sönder Hökarängen med en massa fula hus. Tränger ihop dem överallt så det ser inte klokt ut.
Byggnadspanik alá 60-talet.

Det enda dessa politiker är intresserade av är MÄNGD!
De talar ofta,ofta om miljö , men var i hela friden tog den vägen med detta byggnadsraseri?

I framtiden kommer man att fråga sig:hur kunde dom?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate