onsdag, juni 19, 2019

Sluga och dryga människor!

Efter ett tämligen långt liv så sitter jag och tänker på en del individer jag mött i mitt liv.
Med mitt skiftande liv så har jag ett persongalleri vilket är mycket långt!
Människor som sålt sig för penningar finns ju alltid i ens närhet. SAC i Eskilstuna vars ordförande över en natt bara gick och det visade sig att han fått ett bra erbjudande från sossarna och byggnads.
Samma med min fackordförande inom systembolaget i Malmö, han gick tvärs över till arbetsgivaren mitt under en förhandling som var mycket viktig.
Jaja, sånt har alltid hänt att folk har sett om sitt hus. En del blir riktigt bra medan andra blir de värsta slavdrivarna.
Sådana förmän kunde man se i stålverket i Nyby men motsättningarna blev besvärande för ledningen så de avskaffade förmännens makt. Vi fick sköta våra jobb på bästa sätt och då steg produktionen samt kvalitén på stålet.

På de sjukhus jag arbetat fick jag lära mig hur stor makt en avdelningssköterska kan ha. Var de av den elaka sorten kunde de plåga både patienter och personal. Men med bra avdelningssköterska kunde en avdelning verkligen fungera humant.

En av de värsta illsluga jag mött är Göran Persson som ung.Hånfull och översittaraktig. På 1 maj iklädd röd armbindel och spelade kung. "Ni får inte gå med eran banderoll,sa han På banderollen stod det "USA ut ur Indokina"!
Sen gick han till vakthavande polisbefäl. De löste konflikten med att tillåta oss gå 100 meter efter sossetåget.
Nästa riktigt dryga människa tillika politiker var Gunnar Sträng! Finansminister mm. alltid framhållande att han var en enkel lantarbetare. Han var ju miljonär redan på 70-talet och ser man andra sosseministrar så är de ju också miljonärer idag. Sträng lät ingen annan komma till tals utan malde på så man blev trött i öronen. Jag är helt säker på att han föraktade oss vilka var där i riksdagen för våra arbeten.
Han är den människa vilken gav mig ett så dåligt intryck så det går aldrig att glömma. Han var KEJSAREN STRÄNG.!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate