tisdag, juni 18, 2019

Mitt kära gamla ämne dyker upp!

https://www.expressen.se/kronikorer/patrik-lundberg/svenskar-gillar-invandrare-men-inte-att-leva-nara-dem/

Man kan tycka att det här är ett uttjatat ämne men tyvärr så är det varken nytt eller konstigt.
För någon vecka sedan var jag tillbaka på bägge mina adresser i Rosengård med det klingande namnet Hårds väg.
Där bodde vår familj i många år innan vi också röstade med benen och stack därifrån.I vårt fall rör det sig om 70-80 tal.
Jag var politiskt aktiv inom vänstern och hade som grundinställning att jag skulle "gräva där jag stod" alltså vara som "fisken i vattnet"!
Rätt snart upptäckte jag att jag var ensam boende om man ser till det politiska landskapet. Inga politiskt aktiva från några partier bodde där.
Hade de bott där en gång i tiden så hade de givit upp av olika anledningar.
Mitt parti (Skp) hade bedrivit arbete där för att dra med de boende i politiskt arbete men fått ge upp och samtliga hade flyttat från området.
Redan så tidigt präglades Rosengård av arbetslöshet och mycket stort bidragsberoende .( Av de 20.000 boende uppbar ca 80% bidrag)
Skolan var stökig redan då och skolket var omfattande liksom även användandet av  knark.
Längre fram med åren blev man tvungen att stänga ner högstadiet eftersom mer än hälften av eleverna inte hade några godkända betyg.
När du läser det här så inser du ju också att detta är inkörsporten till att bli kriminell. Du erbjuds som 17 åring att kunna tjäna 75.000 kr i veckan!
Där har du också början till rivalstrider , osämja och skjutningar.
Varför vi brådstörtat gav oss av från ena dagen till den andra var de bränder vi utsattes för,dels brändes vår förskola ner och dels brann det i vårt eget hus .
Förslumningen var ett faktum och vem vill se sina barn växa upp i detta?

När folk från andra länder flyttar in flyttar svenskarna ut har jag påstått och det finns ju forskning omkring detta vilket visar att mina ord stämmer.
Jag upplever för närvarande exakt samma känslor idag när hela Farsta-området genomgår samma utveckling som Rosengård gjorde. Skillnaden på 15 år är stor, mycket stor. Stora höga hus proppas fulla med människor från andra länder dock verkar de flesta komma från arabiska länder, många islamtroende eftersom man ser allt fler kvinnor och barn med huckle.
Två olika samhällen sida vid sida i första steget.Ingen kontakt mellan dessa samhällen. När jag gick förbi förskolan bredvid mig så hade personalen tagit ut stora högtalare och arab-rap  vrålade ut och då känner jag återigen obehag.
Ungefär som när jag och Anne kom fram till Stortorget i Malmö och arabisk musik på hög volym från kebabstället  hördes och 100% kunder var arabisktalande. "Vi ska ta över stan" sa de på 80-talet  nere i Malmö och sannerligen så ser man detta allt mer.
Det är då man går därifrån. Det är då svensken flyttar!
Suckar uppgivet och undrar hur politikerna tänker som fortfarande bygger detta konstiga samhälle.Två vitt skilda samhällen där de från arabiska länder med islam i botten så öppet visar sitt förakt för oss svenskar.Är det några som borde få rasiststämpel på sig så är det ju dessa.
Att svenska folket fortsätter att acceptera  den förda politiken när de ser hur våra samhällen slits itu är ju en gåta?
DET är inte pittoreskt när hela köpcentrum arabiseras såsom Rosengårds centrum , det är enbart deprimerande att se.
DET är inte pittoreskt när friseringen i Husby skyltar med att de har ett särskilt damrum!
DET är inte pittoreskt att se alla kvinnor i vissa områden gå omkring i heltäckande kläder såsom kvinnorna i Afghanistan gör!
Svenska kvinnors kamp för jämlikhet håller ju på att dö tack vare inflödet av miljoner människor med en tro och ideologi vilken är rena motsatsen till jämlikhet.
Hucklet är för mig enbart en symbol för att de har underordnat sig männen samt att när de sätter detta otrevliga på huvudet på små flickor så är det en sexualisering av dessa !
Nu när jag återigen får ett sånt samhälle omkring mig varje dag så kan jag bara känna olust över utvecklingen.
De partier vilka har gjort detta möjligt kommer aldrig att få min röst. OCH så tycker jag att svenskar i allmänhet borde resonera!

2019/06/18/bitte-assarmo-hur-mycket-hyckleri-far-egentligen-plats-i-en-enda-statsminister/?fbclid=IwAR2qI1ryeQAi9dNG5X4wlVZgcTXAB1aufgwr5_P_OMPuk7bcUs7oswDn9X4


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate