lördag, juni 29, 2019

En promenad i området.(Hökarängen)

Jag har berättat tidigare att det byggs mycket här i hela området. Den här gången tog jag skogspromenaden där det också byggs stora hus. Alldeles bredvid gamla hus och baracker där det bara bor arabisktalande människor.Många barn som leker på den ytterst trista gården.
Det som slår mig där är ju när jag ser brevlådorna, det är så många som heter Mohammed.
En annan sak som slår mig är att männen är klädda i stort sett som jag själv. Moderna kläder! MEN kvinnorna som kommer där har hucklen och massor med byltiga kläder.
Det tycks kvitta inom den muslimska kulturen vilket väder det är  när kvinnorna klär på sig.Kallt eller varmt ,samma obekväma kläder vilka dessutom gör dem så fula i sin framtoning.
Men alla dessa byggen läggs så ofattbart nära andra hus.
Jag kan inte fatta hur man bygger dessa lådor där folk kommer att kunna se in till grannen oavsett vilken våning du bor på! När jag valde min bostad var jag noga med att det var fritt framför alla mina fönster.
Idag ska du få en del bilder här på bloggen att titta på!











Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate