onsdag, juni 12, 2019

Åt vilket håll går Sverige egentligen?

I riksdagen står allehanda politiker och säger att Sverige går åt rätt håll.
Lever vi verkligen i samma land?
I många år har jag pekat på den olyckssaliga Rosengårdsutvecklingen vilken har spridit sig över hela landet. Ser inte dessa politiker detta?
Förr brann det men idag sprängs det och skjuts!
När jag började skriva om det här så var det många som inte ville höra på det örat utan sa att jag överdrev. Vem som fick rätt vet vi ju idag,tyvärr.
Rätt fick jag också om den svenska skolan där tom. lärarnas organisationer nu berättar om alla de elever som inte har en chans till varken student eller högre studier.
Det skapas ,precis som jag påstod, en klass av människor utanför det vanliga samhället. Hur stor del av dessa som blir kriminella kan man bara gissa.
Men de kriminella uppstår ju inte ur ett vakuum eller hur?
Och inte ser det ut att bli bättre heller om nu inte politikerna ser vad som händer eller rättare sagt erkänner verkligheten.
Om jag håller mig till det närsamhälle jag själv lever i ,Hökarängen, söder om söder. Detta var närmast en idyll jag flyttade hit 2004,grönt och fint och få höghus. Nu förtätas hela området och bara på min gata växer höghusen fram som svampar samtidigt som befolkningen förändras till flertalet invandrare.
Enligt alla tillgängliga siffror från 1970 och framåt vet vi att  i alla sådana områden flyttar den svenska befolkningen ut och efter ett par år så domineras området av människor med annat ursprung !
Jag minns åren i Rosengård där man till slut var tämligen ensam som svensk. När jag var nere där i förra veckan så var området så gott som tömt på tex alla svenska affärer i centrum. Arabiska affärsskyltar visar ju hur det blev med åren.
Med berått mod har olika regeringar börjat byta ut befolkningen på en mängd platser samt skapat enklaver. Detta kan inte vara bra för landet eller för varken svenskar eller invandrare!
Det är ju denna politik vilken har skapat grunden för det otrygga samhället vi nu har.
Det är många vilka inte trodde på mig eller andra som siade om detta framväxande samhället men de har mer och mer insett att vi tyvärr hade rätt i våra förmodanden.
Den växande islamismen börjar också att tas på allvar, tom Per Garthon från mp skrev en artikel i AB om detta och varnade.
SÄPO säger ju att det numera är tusentals islamister i vårt land!
Så går det när man är blåögd och inte ens förmår att läsa de rapporter vilka ändå har funnits tillgängliga.
Är det så att moderna politiker har dålig läsförståelse?
Eller är de så förblindade av vänsterpropagandan om sk rasism?
En liten grupp människor har med sina framskjutande positioner i samhället lyckats att infiltrera massmedia och där sprida sitt gift.
SVT och SR är ibland förfärliga att lyssna på med sina politiserade "nyheter"!
Statsapparatens nyhetsförmedling påminner om totalitära staters nyhetsförmedlingar.
Vi får liksom DDR:s befolkning ropa åt makthavarna och massmediafolket :"Det är vi som är folket"!
Börja lyssna på OSS istället för att föra ut propaganda!
Det är dags att spegla samhället såsom det är och inte den drömbild ni för ut.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate