lördag, maj 30, 2015

Priser för hus förändras!

1967-68 byggde jag hus som ligger på Violgatan 6 alltså nästan bredvid huset som ni ser ovanför.
När jag jämför priset med vad min borätt på 2 rum och kök är värd här i Stockholm så är huset billigt.
Min granne sålde sin tvåa för 2.4 mille för några dagar sedan!

Hutlösa priser för närvarande i alla större städer pga av bostadsbristen som alla verkar att vilja ha kvar!
När jag sålde min villa på violgatan till min hustru (pga skilsmässa) så fick jag 25.000 kronor. Hmm nå, det var ju frivilligt från min sida men i backspegeln så var det en dålig affär. Undrar vad min dotter som numera bor där skulle kunna få ut?
Men skillnaden mellan storstad och landet är mycket stor och tyvärr kommer det inte (någonsin) att förändras till det bättre.

Sveriges bostadspolitik är nog Europas sämsta och lever kvar i ett system från kriget då allt skulle enligt sovjetisk modell regleras.
Dit är vi på väg igen med ivriga mp som sviker det som de stod för förr. Socialdemokraterna verkar att svälja det mesta från vänster idag. Så låten hoppet fara så länge de sitter kvar vid makten!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate