tisdag, maj 12, 2015

Pensionärerna är besvikna och förbannade!

När jag la ut en liten blänkare från SPF:s tidning Veteranen angående villkoren i Tyskland för oss pensionärer så har jag ikväll fått denna lilla grej "delad" ca 600 ggr på Facebook.
Detta har aldrig hänt mig tidigare! Många är de som vill bli vän med mig också!

Det finns en besvikelse bland oss äldre över hur politikerna har behandlat oss genom åren.
Många av oss fick börja arbeta tidigt i våra liv, jag var 14 år. Dålig betalning och 48 timmars vecka. Samma var det i skolan i alla år , ingen lördag ledig!

Tunga jobb som slet på oss och våra kroppar. Vi blev lovade ATP-pension men även detta sveks för oss som är födda på fyrtiotalet. Det heter att vi ska få halva vår pension från det gamla systemet och alltså resten från det nya. Jag som jobbade i 20 år på ett järnbruk med hyfsat betalt märker ingenting av detta löfte.
De 20 år jag har arbetat åt Malmö stad med dålig betalning inom vård och omsorg dränerar min pension så att jag har så låg pension så jag får "bostadsbidrag" idag som hjälp.
Jag har totalt arbetat 44 år i tunga yrken och måste få bidrag för att klara mig!

Då är det något fel på hela systemet och ville de se till att det blev bättre så skulle de kunna förändra väldigt mycket.
Det sägs i vårt land att det är "fult " att ställa grupper mot varandra men det är ju bara ett knep för att få slippa en svår diskussion.

Jag anser att Sverige måste kunna sköta flyktingar på ett sätt som stämmer bättre överens med andra länders politik. När riksdagen öppnande upp för generella tillstånd för vissa så ökade ju självklart inströmningen till vårt land på ett sätt som Sverige inte klarar av.
Migrationsverket har nu över 6000 anställda med betydlig bättre lön än vad jag någonsin kunde komma upp i och sådana som Bert Karlsson berikar sig så fruktansvärt på de boenden han håller med. På vissa orter betalar man 40-50000 kr i månanden för små lägenheter. Vem betalar detta, ja , inte fanken kommer pengarna från himlen om någon trodde detta!

Alla myndigheter klagar nu att de inte varken kan eller orkar mer. Personalen är slutkörd, tiderna för att behandla olika ärenden blir längre och längre.
Bostadsbristen värre än någonsin! Det mesta drabbas mer eller mindre på de olika orterna.
Så står vi pensionärer där med långt ansikte och undrar vart våra inbetalade pengar tog vägen?

Socialdemokratins vallöften faller omkull ett efter ett och man behöver ju inte vara profet för att förstå vad som kommer att hända politiskt till nästa val! Allra helst som oppositionen har lagt sig platt för de rödgröna!

Alla vet vad de håller på att ställa till med i vårt land men de är så fega så att de nu håller ihop och tiger ! Är detta demokrati? Åsa Romson kanske kan svara på den frågan? Nähä, det kunde hon inte! Vem ska vi då fråga tycker du?

Lite studiematerial :

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate