I Berlin har man inga spärrar varken i tunnelbanan eller vid S-tågen. Likaså är det ingen kontroll när man stiger på en buss vilket gör att man kan använda samtliga dörrar på bussen för att gå ombord. Så länge jag kan minnas har de haft detta system i Berlin.
Kollektivtrafiken flyter på som ett forsande vattenfall utan något hinder, man kliver in på respektive stationer utan dröjsmål.
De har valt att ha en mycket hög bötessumma om man tjuvåker, 6000 kronor!
På fyra dagar såg vi bara en kontroll av biljetterna och samtliga hade biljett på det nästan fullsatta tåget.
Hur mycket SL i Stockholm lagt ner på sina inpasseringskontroller under åren vågar jag inte sia om men det måste vara mycket stora pengar.
Bara tekniken bakom alla glasdörrar måste vara dyrt!
Om den stora staden Berlin klarar av att låta det vara fri passage så tycker jag att SL borde klara av det hela också!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bloggarkiv
-
▼
2015
(334)
-
▼
maj
(23)
- Priser för hus förändras!
- Menlösa diskussioner om flyktingar och IS!
- Vuxenmobbing!
- Grupp mot grupp!
- Jag välkomnar flygövningen i Norrbotten!
- Kontroll eller inte kontroll på kollektiva färdmedel?
- Malin Björks konstiga attityd till forskning.
- Ordet till Nuri Kino
- Barn har mycket att ge!
- Jag ber om ursäkt och gör en pudel.
- Ett exempel på vänsterindividers förmåga att inte ...
- 1968?
- Migrationsverket fattar beslut!
- Pensionärerna är besvikna och förbannade!
- Frihet i tanken eller totalitära tankar?
- Lyft "fattigpensionärerna" på samma sätt som i Tys...
- Myntet har två sidor! Kräv Romsons avgång!
- Olösligt?
- Astrid Lindgrens dagbok!
- Öppet brev till SL (Stockholms lokaltrafik)
- Studenter i alla länder, förenen eder!
- Lögntidningen Proletären!
- Någon annan städar,det har föräldrarna sagt!
-
▼
maj
(23)
SiteMeter
Annonser
Anpassad sökning
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar