fredag, september 03, 2010

Varsegod! Ta för dig av valpajen!


Varje parti har något bra och gott om man har ett öppet sinne. Partifanatiker håller inte med mig men det är något jag lugnt lägger åt sidan.
Partigängare förpestar ofta luften för andra med sitt predikande och sin absoluta tro på just sitt parti.
När man tycker att PARTIET har rätt i allt då är det fara å färde med hur man hanterar verkligheten.

A och O är att kunna lyssna på andra och ta till sig andras uppfattningar. När man får fakta presenterad som håller då måste man som tänkande individ också  kunna ändra uppfattning. "Tänk om de har rätt" eller "det här måste jag undersöka" bör ju vara en ledstjärna för sunt tänkande människor.
Eftersom jag en gång tillhört extrema kommunistiska partier så har jag lärt mig min läxa för gott. Det är förödande som individ att blint lita på partihögkvarteret.
Titta nu på vad dessa tre olika partier säger för något!
Personligen så  tar jag ut en grej ur varje parti:
1. Från PP
Partiet vill se ett samhälle där inte medborgarna övervakas.

2. Från FI
Inför sex timmars arbetsdag!

3 Från SD
Satsa en miljard på UNCHR, dvs hjälp flyktingar på plats!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate