tisdag, september 21, 2010

Vad lever de unga i för konstig värld?

Ikväll gick många ut och demonstrerade över att SverigeDemokraterna har kommit in i riksdagen! Nå,det råder frihet i vårt samhälle men tydligen bara för vissa. Dessa unga tar det som en självklarhet att gå ut  och demonstrera men i samma andetag så vill de stoppa andra  att genomföra sina möten  eller att komma in i riksdagen!

Så här säger en flicka:  "Jag blir glad när jag ser att det är så många här, säger Petra Wåhlstedt.
– Det visar att vi inte är ensamma i vår reaktion. Vi får inte ge upp kampen, det är bara en minoritet som stödjer SD."

Minoriteten är bara exakt 330.157 väljare som har lagt sin röst på SD. Inte så få , faktiskt fler än vänsterpartiet.

V+S hojtar rätt så mycket nu men jag ska ge er ett ord från en riktig sosse :

Stig-Björn Ljunggren" På väg hem i taxi från Kvällöppet där jag fick käbbla om såväl sverigedemokraterna som Socialdemokraterna. Det hänger ihop inser jag nu. Vänstern o sossar väsnas mer om SD än sitt eget misslyckande. De buar åt Åkesson för att slippa lipa över sig själva."

När så många som 330.157 personer lägger sin röst på ett parti så måste man inse att någon -stans i vårt skinande blanka samhälle så finns det något som jäser! Hur vore det om man kunde sluta med dessa för mig otäcka överfall på andras möten och person och försöka ta reda på varför så många röstar på SD.

Vi har sedan så länge haft våra fina lagar om rätten att få yttra sig i tal och skrift.

Lagen om att få ställa upp i val finns också och det är en pärla vi ska vakta. Var och en som vill bilda parti och ställa upp till val ska få göra så.

De unga vill tydligen ha tillbaka 1800-talets samhälle där dåtidens socialdemokrater nekades både att rösta såsom att bilda föreningar. Många var de  arbetare som tvingades att emigrera efter att ha blivit svartlistade pga av sina åsikter.

I Göteborg brändes SD:s affischer och det är bara ett steg från bokbålen.

Jag har inga större sympatier för SD:s politik till exempel kravet på att gå ur EU vilket de delar med de andra extrema på vänsterkanten. Eller deras syn på kulturen som också påminner om hur man i kommunistländerna inte gillade jazzmusik.

Däremot kommer jag aldrig att förneka dem att finnas som laglig organisation.

Jag kommer att bekämpa all form av munkavlepolitik vilket man nu håller på med. Säkerligen har denna brist på demokratisk insikt att göra med den dåliga skolan vilken tydligen inte har kunnat lära ut vad demokrati är för något.


Kampen för tryck och yttrandefriheten måste pågå dagligen och som demokrat måste man även kämpa för att motståndaren får tala till punkt!

 



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate