tisdag, september 21, 2010

Andra tider!

Som ung FNL:are så kom det varje lördag fram en man till mig och spottade mig i ansiktet. Kommunistjävel , sa han sedan.
Jag visste att han hade varit frivillig i SS som ung  men hans åsikter var nog samma som tidigare.

Jo, han gick till ett aktivt handlande på samma sätt som nu vänsterungdomar gör mot sina motståndare. Idag är det tyvärr hårdare tag än spottloskor.

Man drar sig inte för varken knivar eller att sparka ner kvinnor bara därför att de har andra åsikter än de själv.
När man stod där på stan på 60-talet så var det i stort sätt alla som var emot oss. Sossarna skällde på oss och bussade polisen på oss när de kunde. VPK ville inte ha med oss att göra utan startade en egen insamling ihop med sossarna.  Jag hade bössan med mig till ett stort vpk-möte där Lars Werner från partistyrelsen skulle tala. Ingen av medlemmarna i Eskilstuna VPK ville ge ett enda rött öre till FNL.

När så Lars Werner kom så frågade jag honom mitt framför alla dessa sk kommunister. "Självklart ska jag stödja FNL" sa Lasse och plockade fram plånboken och gav en sedel.

Nå , vi fortsatte i åratal att agera på stan men i Stockholm gick det tuffare till.
20 december (69 tror jag) så kom vändningen när polisen hade släpat in en kille på en skolgård och slog honom så illa att ena armen gick av. De gav sig på Stefan Mehr och det skulle de inte ha gjort. Hans pappa var borgarråd i Stockholm för (S)!
Polisens chefer kallades upp och fick en utskällning som de aldrig glömde. Nya regler infördes och det var slut på detta polisvåld. Palme höll sina tal där han tog ställning för Vietnams    plågade folk.
(S) var ett parti där det är viktigt hur partiledaren ställer sig och efter denna omsvängning så kunde man oftare än förr få pengar även av aktiva sossar.

Nu ser vi en socialdemokrati på fall , inte ens ledaren kan upprätthålla partidiciplinen som förr. Nu röstar socialdemokrater  på andra partier.

Däremot ser man en rätt så ny företeelse bland vissa unga, de ser katastrofer när det inte går deras väg.  Gråter och skriker och blir helt desperata i tron att världen går under när tex. alliansen fick mest röster. Vårt valsystem är kass ska de veta ,sossarna får åtminstone 4 mandat för mycket så nederlaget är större än vad de förstår.


Förr var det polisen som slog oss demonstranter och sabbade våra möten.Nu är det vänsteranhängare som förstör andras möten. Tonen på Facebook är hård och obarmhärtig, många vill inte acceptera demokratins lagar och det är värre.


Han som spottade på mig gjorde något oacceptabelt men inte farligt. Idag är man farlig !
Skolan måste åter undervisa eleverna om vad demokrati är och hur man agerar inom denna styrelseform. Lära dem att respektera andras åsikter även om man avskyr deras åsikter och handlingar.
Dessa "folkdomstolar" på gator och torg samt särskilt på Facebook är hemska att skåda!

Kämpa alltid för tryck och yttrandefrihet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate