fredag, januari 21, 2022

Sanningen om Fadimes tal i "riksdagen"!

 

https://ledarsidorna.se/2022/01/hedersmordet-pa-fadime-tjugo-ar-senare/ 

Bam Björling berättar här vad som egentligen utspelades för ca 20 år sedan. Lögnerna från div. kända politiker såsom Mona Sahlin ,Ullenhag mfl.

Själv minns jag hur otaliga människor i min omgivning betraktade mig som "främlingsfientlig" eller tom "rasist" därför att jag uppmärksammade Fadime och hennes död med förklaringen att det var hedersmord.

Jag är fortfarande medlem i GAFP och kommer så att förbli. En organisation vilken just belyser denna hedersproblematik samt hjälper unga människor vilka är utsatta för detta förfärliga.

För några kvällar sedan visade Svt en film om Fadime men låter då Mona Sahlin framträda . Vad hon har där att göra är ju bara så fel. Men det är typiskt för statstv att stryka makthavare, både nuvarande och gamla medhårs.

Den som läser igenom vad Bim Björling skriver på dagens Ledarsidor får ju den sanna bilden av de lögnare som idag framträder med sina friserade minnen.

Hetsen från de etablerade var ju fruktansvärd under många år. Hur många blev inte kallade för rasister under dessa år? Blev avstängda från många möjjligheter att publicera en motbild mot alla lögner?

Idag finns tyvärr ännu fler i vårt land vilka anser att det är rätt att stänga in sina flickor samt att behöva mörda dem om de försöker att frigöra sig från den kultur av våld de befinner sig i.

Tystnadskulturen vi såg från Göteborgs stad är förskräckande men jag är övertygad om att denna tystnad finns på många ställen idag i vårt land.

Jag minns ju hur åklagare och polis i Malmö utsattes för hot mot sina barn. Detta var redan på 90-talet!

Vittnesmål dras tillbaka, och det är ju inte så konstigt. När ens barn blir de kriminellas vapen , då tiger man!

Alla dessa som nu använder orden "vi såg det inte komma" det var de som vägrade att ta till sig fakta.

Det var de som hetsade mot de som lyfte hedersvåldet och dess kultur och stämplade hederliga människor som rasister.

De har inte ens förmågan idag att ångra sig och kunna säga ordet förlåt!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate