söndag, januari 30, 2022

Jag bojkottar Spotify sedan i höstas!


 När jag började uppmärksamma hur ägarna. där den ena tar ut hundratals miljoner i lön, köper dyr fin villa för att sedan riva den och bygga nytt palats. Då ville jag inte vara med och betala längre.

OCH inte kändes det bättre av att den sk gangsterrappen med uppmaningar till kriminella handlingar fanns där!

Jag kände det som moraliskt fel att betala mina fattiga pengar till sådant.

Från det att Spotify började sin verksamhet har jag betalat mina avgifter men allt har ett slut. Det finns ju alternativ vilka är lika bra!

Ser nu dagligen hur stora artister inte längre vill ha sin musik på Spotify pga av att någon med podcast släpper fram antivaxxare.

Spotify har betalat denna poddare ofattbara summor för att medverka!  Ytterligare ett argument att inte hjälpa dem med sina pengar.

OBS Jag bojkottar plattformen helt vilket innebär  att jag helt har tagit bort Spotify! Inte ens den sk reklamkanalen släpper jag fram!

https://www.di.se/digital/hundratals-lakare-i-covid-19-uppror-mot-spotify-skadar-fortroendet-for-vetenskap/


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate