tisdag, januari 18, 2022

Döden kan se olika ut!


 När jag i morse öppnade min Facebook så kom det ett inslag från den kände Björn Natthiko, han led ju av svår ALS och valde igår att avsluta sitt liv.https://www.expressen.se/nyheter/bjorn-natthiko-lindeblad-dod-blev-60-ar-gammal/ 

Sedan när jag öppnar upp Expressen så möts jag av en annan sorts död! https://www.expressen.se/kvallsposten/skottlossning-i-helsingborg-skadad-man-till-sjukhus/ 

En man i Helsingborg ihjälskjuten!

I dagens massmediasamhälle så är den ihjälskjutne mannen snart glömd, nya står på rad att bli skjutna!

Den som är sjuk och tar sitt liv blir nog inte lika glömd eftersom han lämnade efter sig ett brev där han förklarar sig. Dödshjälpsdebatten pågår ju för fullt och fick nytt bränsle med Björns död!

Skillnaden mellan bägge dessa människor är ju att detta att bli skjuten är en så totalt meningslös död. Onödig!

Det är ren ondska som ligger bakom liksom alla andra skjutningar.

Utmärkande för de flesta skjutningar och offer är att alla inblandade har sina rötter i andra länder.

Kriminaliteten är en röta i samhället som det nu ser ut att bli svårt att utrota.

Sverige och dess usla politiker har släppt iväg kriminaliteten alldeles för långt och förutsättningarna att komma åt den är redan kaputt!

Jag är mycket pessimistisk inför framtiden!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate