torsdag, januari 06, 2022

kent - Den sista sången

5 år har gått sedan jag såg denna spelning på Tele 2 Arena i Stockholm. Jag vet inte idag hur många spelningar med Kent jag har varit på sedan 90-talet. Många är de och några minns man bättre än andra! Tex tältet i Malmö på Ribban. Eller Stadion och den vita spelningen. Det har alltid varit fullt mer eller mindre med fans!
MEN jag minns också när jag hörde dem hemma hos mig från min dotters rum hur jag blev irriterad. Tyckte det var depparmusik. Men det konstiga inträffade efter ett tag när jag börjat lyssna på texterna. jag började förstå Kent och vad de ville ha sagt. Och på den vägen har det varit och i mitt tycke blev de bara allt bättre ända fram till slutet!
Fyller man Tele2 tre kvällar i rad  med ca 33000 människor då visar man också att man har något att komma med.
Kent är unika i norden, de har fyllt spelställen i Norge, Finland ,Sverige och Danmark under åren.
I så många år dessutom!
Jag har all förståelse för beslutet att lägga ner! Lägga ner när man står på topp är så som det ska vara!
Men visst blir man lite tung om hjärtat när man ser videos med dem!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate