torsdag, december 02, 2021

Ojdå, jag var ju så snygg för 50 år sedan!

 

Det har pågått en rad av artiklar från en rad kända kvinnor om hur de känner sig när de nått klimakteriet. De känner sig fula , vad det nu är?

Här sitter jag som 79 år gammal, ser att jag börjat bli krum i ryggen,hopsjunken helt enkelt. Blivit 1 cm kortare!

Börjat få de där typiska trötta ögonen då o då! Rynkor överallt!

Ibland när jag är nyvaken och råkar se mig i spegeln så kan jag tänka att "det var fan vad du ser ut"!

Sen dricker jag mitt kaffe o äter lite och tar alla mina tabletter mot för högt socker, dålig prostata, lite mot kolestreol osv. Håhåjajaja,dosetten är full! När jag arbetade inom sjukvården så förvånades jag ibland över mängden piller som de gamla hade i sina dosetter. Nu är jag där själv!

Min "svärfar" är ett år yngre än jag men har drabbats av cancer och en massa annat elände , jodå, så kan det också gå när man åldras.

Dessa kvinnor som ojar sig över sitt åldrande borde värdesätta om de får vara friska,DET är det enda som faktiskt är viktigt.

Visst-visst har de allra flesta sett bättre ut på ett visst sätt när man var yngre men var ålder har sin tjusning!





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate