tisdag, december 28, 2021

Idag blir jag återigen rasande över hur politiken fungerar!

 LÄS det här:https://www.dagen.se/debatt/2021/12/28/priset-for-oppna-era-hjartan-naiviteten-betalas-av-sadana-som-samiya/ 


Ofta får man i olika tidningar läsa tex rättsfall där immigranter begått hemska brott men i slutänden får stanna kvar i vårt land.

När man så också då och då får läsa om fall där olika småfel tex en löning som var 25 kr för låg gör att en hel familj utvisas eller som i fallet ovan, skötsamma människor utvisas efter 4 år!

Något i Sveriges lagar gnisslar otäckt! 

Jag blir så upprörd över sådana här fall där utvisning är något som drabbar så hårt efter 4 års vistelse.

Samtidigt pågår en import av lågutbildade människor till enkla arbeten i detta land med så stor arbetslöshet. Med knep och finter där ett mycket dåligt lagsystem utnyttjas så kan andra utan några som helst flyktingskäl få stanna!

Familjen som det berättas om har flytt från islamistiska IS! Det är inte säkert i deras hemland!

Jag säger som Peter Luthersson, jag skäms över hyckleriet i mitt land"!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate