lördag, december 04, 2021

Hedersmördarna!

 År 2017 häktades en 50-årig släkting till Fadime Şahindal för mordet på en en annan familjemedlem, en 46-årig man som hittades död vid en sjö utanför Falun. Det uppgivna motivet för mordet var att 50-åringen ansåg att 46-åringens döttrar skulle dö eftersom de hälsade på män genom att skaka hand och att den 46-årige mannen skulle mörda dem. Den 50-årige mannen mördade 46-åringen med motivet att den senare vägrat mörda sina döttrar." Wikip.

Hela denna släkten var genomsyrad av det de själva kallar "heder"! Vi andra kallar det komplett 

 vansinne!

Att vilja genomföra mord mot två kvinnor därför att de gör som de flesta i vårt land, handhälsar!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_%C5%9Eahindal 

Dessa människor i vårt land som har påstått att all kultur är likvärdig, Mona Sahlin, Gudrun Schyman mfl

 talar mot bättre vetande under dessa år. De tom under många år bekämpar de som tar kampen mot hedersvåldet.

https://gapf.se/om-gapf/
GAPF fick de första åren kämpa i motvind tack vare de reaktionära krafterna från vänster!

Idag står organisationen stadigt i det svenska samhället och hjälper unga kvinnor varje dag.
Väldigt unga flickor förs ut ur landet fortfarande för tvångsäktenskap med allt från kusiner till gamla män.
Oerhört många står under tvång i vårt land ! 
Det är en värld vilken vi inte ens kan föreställa oss. Könsstympning förekommer också med flickor som "åker" 
på semester till sina forna hemländer.
Tvi vale! 
Denna förfärliga kultur ska bekämpas!
Dödshot, strypgrepp och piskningar. En majoritet av barnen som levt med hedersförtryck har blivit utsatta för fysiskt våld i större omfattning, visar SVT:s granskning av hundratals domar från hela landet. Bland förövarna finns pappor, mammor och syskon.

En tonårsflicka kommer springande längs den lugna villagatan, hon har inga skor och skriker efter hjälp. En granne släpper in henne och ringer polisen. Flickan berättar att hon låsts in och misshandlats med  tillhyggen under natten, eftersom pappan hade upptäckt att hon har en pojkvän. 

”Han frågade mig om jag var rädd. Sen slog han mig mot huvudet och sa att han skulle döda mig med kökskniven”, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/15-procent-av-omhandertagna-barn-ar-hedersutsatta 

Sasha och Sara lyckades lämna en vardag under hedersförtryck, och lever i dag ett liv fritt från kontroll. Men vägen dit var lång.

– Det kunde vara att jag hade använt tampong, han sa att man förlorade sin oskuld om man använde det. Så han kom och örfilade mig och slog mig, säger Sara, 16 år.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sasha-och-sara-jag-onskar-inte-detta-at-min-varsta-fiende 


OM jag skulle gissa så tror jag att Sverige är värre nu än någonsin med våld mot barnen i dessa familjer med 
hedersförtryck. Eftersom landets politiker just har öppnat upp landet för dessa med denna sk kultur.
Ja, sk säger jag om denna ålderdomliga kultur som inte har något att göra i vårt land. Inte heller någon
 annanstans heller för den delen.
Vi måste på alla sätt hjälpa alla dessa unga att göra uppror mot dessa föräldrar.
Polisen måste få bättre verktyg mot den brottsliga verksamhet dessa föräldrar håller på med.
Myndigheterna måste införa samma verktyg som man har i Finland där alla som vill stanna i landet 
får information om vilka lagar som gäller. Tex att hedersnormer komma att leda till utvisning och
omhändertagna barn.
Om man slår kvinnor och barn så åker man ut!
OCH så måste alla de inom vänstern lära om , hedersvåld innebär att hela familjen är inblandad.DET är inte en fråga 
enbart med män inblandade. Samma sak med könsstympning, kvinnor är inblandade och hjälper till
att könsstympa sina flickor!

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate