fredag, juni 25, 2021

Windows 11.1 visades upp igår i USA!

 https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.752657/windows-11-nyheter  


Jag fick ett meddelande från Microsoft idag att jag kommer att få ner Windows 11.1 om ca en vecka.

Det ska bli intresant att få följa med utvecklingen av detta "nya" OS? Jag hade ju förstås hoppats på att de skulle ha kungjort att de går över till ett eget Linux-OS men så blev det inte.

Microsoft har ju en längre tid investerat pengar i Linux och till och med skapat sin Edge för Linux. 

Det som blir intressant med Win 11.1 är att det tids nog kommer att bli möjligt att installera Android-appar!

De kommer att finnas i den nya "butiken" !

Nu får jag ge mig till tåls tills den kommer ner till mig. Jag har nu i åratal använt mig av dessa "provversioner" av Windows och för det mesta har allt fungerat bra med några få undantag då grön skärm har kommit upp men de släpper rätt så snart ut rättelser och sen blir det bra igen!

Använder mig också av Ubuntu på en annan dator och där också av testversionen. Varför? Jo, jag tycker att det är roligt och lite spännande att få vara med i början på det nya som kommer!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate