fredag, juni 04, 2021

Vissa advokater har nog läst Stasi-kursen på distans?

 Ivar Arpi börjar sin senaste skrivning med dessa ord: 

"När drevet inte lyckas få tyst på misshagliga röster hör de av sig till arbetsgivare. Får de kritik så svarar de med anklagelser om hat. Det är inte såhär offentligheten ska fungera."https://ivararpi.substack.com/p/strategin-ar-att-tysta-meningsmotstandare 


När jag på 90-talet kort var med i en sk organisation för att tillvarataga flyktingars rätt så gick jag snabbt ur denna i vredesmod. För övvrigt samma organisation där denna advokat Arpi talar om var ordförande och idag styrelseledamot.
Jag lämnade tack vare att jag inte ansåg att Sverige aktivt skulle medverka till att tömma utländska fängelser på fångar samt flyga dem till Sverige.
När jag hävdade det felaktiga i detta förfarande så fick jag till svar att "de minsann också är människor"!
Inte en enda reflexion över vad mördare och andra grova brottslingar kunde tillföra vårt land annat än elände.
Detta elände med skjutmord, knivvåld och massor med narkotika vilket vi ser numera varje dag.
Det är så symptomatiskt att det nästan alltid är unga kvinnor som förfäktar sådan politik, då och nu!
Stasimetoderna går alltid ut på smutskastning, anmälningar och förtal. Att sedan chefer på tex Svd tystar sina medarbetare slår ytterst mot tryck o yttrandefriheten. Detta drabbar till slut även dessa tidningar. Jag tex upphörde med min mångåriga pren. av just Svd!

Vad ska jag med en rädd tidning till vilken inte ens försvarar yttrandefriheten?
Dagens nyheter är etter värre och bedriver vänsterns propaganda helt öppet numera. 
De har kanske också gått stasikursen?
Brännvinsadvokater alá Emma P finns det idag tyvärr gott om. Aktivister istället för att värna yttrandefriheten.
Emma P har så tydligt gått stasikursen, hon är fullfjädrad kommisarie med röd stjärna i sin mössa.





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate