fredag, juni 18, 2021

Fd kulturministern Bengt Göransson är död!

 

88 år gammal blev Bengt Göransson. Jag gick förbi hans bostad för två dagar sedan och tänkte på honom och hur han mådde!

Har inte sett honom på ett bra tag.  En gång berättade han för mig att han hade för länge sedan bott i huset jag bor i ,HSB Toppsockret. Ja, vilken ingång, frågade jag? 199 kom svaret rappt. Där bor jag sa jag då och vi tyckte att det var lite lustigt detta.

En gång när jag var på resa i Göteborg så såg jag en man som gick emot mig,det var Bengt Göransson!

Vad gör du här nere frågade jag. Jo, sa han, jag är tillförordnad professor och undervisar!

En mycket trevlig man och verbal.  Påläst och kunnig, en socialdemokrat av den gamla stammen som det gick att tala med,

Far i frid!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate