måndag, februari 08, 2021

Musiken är läkande kraft!

 

Så länge jag kan minnas tillbaka i  mitt liv så har jag lyssnat på musik. Sveriges radio hade ju bara ett program långt in på 50-talet med väldigt begränsat utbud. Rockmusik förekom inte alls i början tex när Elvis började sin karriär.

Jag började ju tidigt att lyssna på utländsk radio dela via kortvåg och naturligtvis mellan o långvåg. Redan när jag var 5 år skruvade jag in andra stationer.

Popen och rockens huvudstation i Europa var ju Radio Luxemburg vilka sände från London. Där spelades div. hitlistor och allt nytt kom ut genast på denna station.

När det gällde jazz så var Voice of America bäst. 

Numera finns allt att få via internet. Vad gäller jazz så finns det idag hundratals stationer och Frankrike är i det fallet rena Mecka för oss jazzälskare.

Streaming musik genom tex Spotify eller Deezer har också tonvis med jazz.

Klassisk musik lider inte heller nätet brist på. 

En av de roligare radiosidorna hittar du här: http://radio.garden/listen/spreeradio/KWv0awP9 










Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate