tisdag, februari 16, 2021

Bli tvättad av VEM?

 När jag arbetade på Värnhems sjukhus så uppstod personalbrist. Jag fick gå in på den andr avdelningen och hjälpa till. Vi var få män för övrigt där. 

En äldre dam som jag kände sedan flera år hade hamnat på sjukhuset. Hon ville absolut inte bli tvättad av en man. Hade aldrig blivit detta men höll med om att hon många gånger hade haft manliga läkare som gynekologer.

Till slut så fick jag tvätta henne.  Hon såg inte särskilt missbelåten ut när jag gick.

Dagen efter kallade de på mig från denna avdelning. Damen hade frågat efter mig. Jag fick tvätta henne igen och då sa hon att hon tyckte att jag var bättre än många tjejer som tvättade för hårt.

Nu pågår en debatt som jag finner olustig. Kvinnor framträder och säger att de aldrig kommer att tillåta att en man (utländsk) får tvätta och sköta om henne

MEN skulle de tillåta en manlig läkare undersöka underlivet?

När jag låg inne på akuten i sensomras så blev jag tvättad av en söt flicka i huckle. Bra samtal och hon skötte jobbet som hon skulle.

Skulle aldrig någonsin ha ställt några krav på vem som skulle sköta om mig. Jag var enbart tacksam att de tog hand om mig.

Tycker faktiskt det luktar rasism om den här sk debatten!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate