lördag, december 07, 2019

Hemlös!

Nyamputerad, rullstolsburen – och bostadslös. Det har varit en svår höst för 70-årige Sten. Sedan i september bor han i ankomsthallen på Göteborgs centralstation, dag som natt.
– Det är så jävla deppigt om man tänker efter, säger han."

Tyvärr kan jag inte publicera en bild på honom, den här artikeln är låst på GP.
Men sakfrågan är ju glasklar över tillståndet i vårt land, landet som förtog sig 2015 och därefter. Boende och födda i vårt land sitter i kläm.Nyanlända får förtur till bostader,tandläkare osv.
Allt i godhetens tecken! Men är det verkligen godhet att låta delar av vårt eget folk komma i ett sånt underläge som den här mannen är i?
Sjukvården drabbas på sina håll ständigt av dessa skjutningar vilket kostar sjukvården oerhört mycket både mänskligt och ekonomiskt. Dessutom måste de alltid ha en massa poliser stående på vakt när offrens släktningar kommer i mängder och vill tränga in i sjukhusets lokaler av någon anledning. (Är de mindre vetande)
Jag satt i vänthallen i Centralen i Stockholm en morgon,där finns många liknande fall som mannen i Göteborg.De sover,de är slut och enda som sker är att vakterna väcker dem då och då!

Hemlösa sover överallt i städerna.Parkeringshus,tunnelbanan,uthus m.m och de far illa.Mycket illa!
Blir det en kall vinter fryser många ihjäl. I Malmö för många år sedan kände jag ett tiotal vilka frös ihjäl på kort tid. Det fanns inga platser på de härbärgen som fanns då!
Jag arbetade i tre år på härbärgen och har sett nöden innifrån.
När jag ser reportaget i GP så tycker jag att samtliga politiker ska skämmas ordentligt. Det är deras politik där pengarna går till annat som ställer till det för den här mannen och många andra.
Det är ovärdigt vårt land att ha det så här!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate