måndag, september 23, 2019

Trafikinfarkt!

När jag hade varit på Medborgarplatsen och den demonstartionen mot det försämrade klimatet så satte jag mig på buss 423 från Götgatan ut till Gustavsberg. Vi höll aldrig på att komma ut från Götgatan pga av all trafik.
Sedan låg vi i bilkö ända ut till Gustavsberg. Klockan var 15.05 på eftermiddagen denna fredag.
Jag har varit i många länder på klotet och det ser exakt likadant ut överallt.
Miljarder med fordon som släpper ut sina avgaser och oväsen.
Alla stora städer lider av denna ohyggliga trafik. Över 1 miljon människor dör i trafiken varje år!
Kom inte och säg att inte trafiken kostar!
Något aldrig varken politiker eller miljöaktivister ens snuddar vid är själva tillverkningen av bilarna. Allt börjar vid nedsmältningen av malm eller skrot i alla dessa stora stålverk tex i Kina. Dessa stålverk slukar fruktansvärda mängder el dessutom.MEN utsläppen från deras skorstenar är fruktansvärt stort och farligt. Det sprids tex bly och andra farliga ämnen.
Jag har arbetat i 20 år inom denna bransch och sett analysresultat från traktens fruktträdgårdar .Det var så mycket tungmetaller i frukten så resultaten blev hemligstämplade. Vi tvingades att skriva på ett kontrakt där vi fick lova att inte säga något.(Gränges Nyby)
Det tillverkas mer bilar än någonsin och större bilar. Sk stadsjeepar dra mycket mer metall och särskilt män ute på Värmdö tycks ha förklärlek för dessa stora bilar.
Barn  är så bortskämda av sina föräldrar idag , de åker bil snart sagt till allting.
Vuxna tar bilen till gymmet när de skulle gratis få motion med en cykel.
DET irriterar mig stort allt snack om miljön när jag ser hur huvudelen av folk lever idag.
Allting blir ett enda ordbajsande om klimat och miljö!
Just idag när Thomas Cook gick i konkurs så ser man återigen hur världen fungerar,hundratustentals resenärer sitter fast runt om i världen.
Folk flyger till mycket avlägsna mål sen kommer de hem och lägger pannan i djupa veck och talar om miljön.
Jag kan förstå att unga människor känner sig upprörda över den värld som visas upp med allt hyckleri från de vuxna.
Mycket prat men ingen verkstad så att säga.
Bilismen är frihet säger alla bilägare. Frihet till döds säger jag och tänker på den miljonen som dör varje år i direkta olyckor.
Sen finns ju alla skadade offer. Sitter i rullstol resten av livet eller som paket inom sjukvården.
Jag har ju arbetat inom sjukvården och vårdat dessa offer. Ofta unga!
Mänskligheten är på väg mot något otrevligt vilket visar sig på många plan.Enbart kriminaliteten är ju ett tecken på hur det går utför!
Egoismen är mycket stor bland många idag.Jag,jag,jag!
Fråga läraren i skolan hur många barn är idag! OCH det kommer från vuxenvärlden!
DET är de sk vuxna som förstör sina barn!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate