måndag, september 09, 2019

Läs den här mannens ord noga!

"Anders Hunderi, 56, möttes av avspärrningar vid Nacka Forum och senare vid bostadshuset.
– Det är trist utveckling. Det är nästan att man börjar gråta. Det är ju också barn som drabbas, säger han och fortsätter:
– Jag har bestämt mig för att flytta till Värmdö. Så jag ska sälja lägenheten, jag bestämde mig för några år sen. Här kan man inte bo kvar." Expressen.

Här har ni en del i förklaringen varför vissa områden töms på den ursprungliga befolkningen.
Jag såg ju detta redan i början på 80-talet i Rosengård Malmö. Man orkar inte bo kvar i dessa områden med stök och bråk samt allt från bränder till en hotbild.
Ska man kunna sköta sitt arbete och barnen ska kunna plugga i lugn och ro så behöver man en trygg bostad!
Ni som ropar rasist på en gång kan ju ta och flytta till dessa områden där det nästan bara bor invandrare, sen efter 5 år (om ni orkar) så kan vi ju ta oss ett snack.
Att bo i ett område med hög arbetslöshet innebär att folk har andra vanor,mer stök och ljud nattetid.Deras barn har andra vanor,ofta ute och skriker på gården långt in på natten!
Du får störd nattsömn och efter ett par år utvecklar du argsinthet pga av just bristande sömn.
Att det här ska vara så svårt att förstå men har man aldrig bott i ett sånt område så är man ju utan kunskap.Dessvärre är det ju sådana människor som alltid vet bäst!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate