fredag, april 12, 2019

Rinkebysvenska!

Jag stod vid Skanstull och steg på där men ett par ungdomar trängde sig med milt våld före mig i dörren.Enflicka satte sig på ”gamlingars” plats och då sa jag åt henne att flytta på sig .Du trängde dig dessutom säger jag högt,hon flyttar på sig men hennes killar börjar då tjafsa med mig. Men jag ger svar på tal! Till slut så blir det en betydligt trevligare stämmning och de berättar att de åkt från Rinkeby där de bor.
Ska åka till Farsta där de har bekanta.
Men det som är så bedrövligt är att den svenska de talar och då denne kille i kanske 13 års ålder, den är så dålig. Trots att han är född här så talar han inte bättre än de som varit här i ett år.
Hur ska det gå för dessa unga? Jag förstod hälften av vad han sa!
Ytterligare ett stort misslyckande för det svenska samhället detta med bristande språk!
Jag kan se hans framtid som arbetslös med sossbidrag. Utanför det svenska samhället. Ingen framtid! Kanske ytterligare en som dras med i kretsar där ingen hör hemma.
Sorgligt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate