måndag, april 08, 2019

Jämlikhet?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7192494

Försvarsmakten har svårt att locka unga kvinnor till värnplikten och når inte upp till sitt mål om att en femtedel av rekryterna ska vara kvinnor.
Den återinförda allmänna värnplikten är numera könsneutral och den första årskullen som omfattas, födda 1999, genomför nu sin grundutbildning.
Jag åker ju en hel del tunnelbana här i Stockholm och ser unga kvinnor varje gång med naglar inte av denna värld. De skulle aldrig kunna sköta vissa jobb som tex inom sjukvården eller inom det militära.
Numera slår kvinnor i alla åldrar för övrigt nog rekord i make-up! Hur många ton nagellack som förbrukas per år vet jag inte men det måste ha ökat dramatiskt.
Värst av allt är när dessa unga "skönhetsdrottningar" dränker sig i stinkande parfym.Jag får allergiattack direkt med sveda i ögonen och täppt näsa.
Jag skulle tro att gruppen "skönhetsdrottningar" väljer bort att göra militärtjänst på direkten,inte vill de ta bort sina naglar och övrig "stridsmålning".
Men en sak är säker ,alla skulle behöva göra militärtjänst och minst ett år så som vi hade det i min ungdom.
Själv gjorde jag 15 månader i Kungl.Flottan med en gedigen utbildning i matlagning och servering. Jag har haft nytta av min utbildning i resten av mitt liv.
Fråga mina barn om min matlagning så himlar de med sina ögon tex vid ordet " Biff alá Lindström"!
De unga idag skulle verkligen behöva lära sig att lyda order ,lära sig att städa, lära sig hänsyn till andra osv, vilket man tvingas till i det militära.
Många andra länder har lång militärtjänst tex vårt broderland Finland!

Sveriges politiker har stulit pengarna från vårt försvar i så många år för att kunna betala de höga kostnaderna för att kunna bygga upp förorter där man sätter de som ska bli fjärde klassens medborgare och kunna sköta de yrken som  "det fina svenska folket inte vill ha"!
Vem städar sjukhusen? Vem kör taxi? Vem bygger husen idag? Vem diskar på krogen?

Sverige är inte ett dugg annorlunda mot tex USA där de svarta alltid har fått ta skitjobben.
Det är bara politikerklassen vilka inbillar sig själv och delar av folket att de gör en "god" gärning!
Lönenedpressning och skitjobb är det frågan om!

Och feministerna talar om jämlikhet men inte fanken vill de heller göra lumpen.Sitta med sin Mac och en latte på Södermalm är ju idealet samt att producera manifest.
Manifest om jämlikhet och hur dåliga vi vita män är!
De är ju enbart löjliga i sin "kamp"!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate