lördag, juli 09, 2022

Straffen,straffen,straffen!

 Ja ,tre gånger straff delar Facebook ut mot mig denna gång. 24 timmar i buren, två dagar utan tillgång till grupper samt 29 dagar då mina inlägg hamnar sist in på deras sidor.

Vad jag skrev var ju något som egentligen är väldigt konstigt att bli bestraffad för. Hade det varit under ww2 och jag uttalat mig i hotfulla ord mot Hitler så hade jag alltså blivit avstängd. Eller om släktingar i Estland hade talat om sitt hat mot Stalin som arkubuserat halva släkten och fört bort resten till läger i Sibirien och då högt sagt vad de ville skulle hända bödeln Stalin och hans anhang.

MEN jag förde fram en önskan om vad som skulle kunna hända dagens bödlar i Kreml. Enligt Facebook så får man inte föra fram sådant TROTS att hela detta krig i Ukraina skördar så många offer. Civila våldtas, torteras av ryska soldater.

Nä, vi ska hålla tyst med våra åsikter om detta hemska krig och om mördaren Putin och Lavrov!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate