måndag, september 28, 2020

Ny bok av Thomas Nydahl "Skanderbegs ättlingar"!

 

Jag har gett mig i kast med denna välkomna bok och dess doft av trycksvärta ,eftersom jag i Malmö var en av de vilken engagerade mig i främst Kosovo och dessa folks öden.

Serbiens förtryck och utrotningspolitik mot dessa upprörde mig stort. Men att gå emot Serbiens politik och dess vedervärdiga president Milosevic samt ta ställning för Kosovo ger fiender.

Hot via telefon på nätterna tex! Lismande tal om att man har fina barn som går i skolan där och där. OCH så uppmaningen att sluta skriva om Serbien och Kosovo!

1989 hade vi en mycket stor demonstration i Malmö just i denna fråga och Thomas var talare. Efter demonstrationsvägen stod Malmös serber ,många i uniformsliknande kläder och ropade ut sitt hat mot oss. De ropade ut sitt förakt och kallade alla Albaner för "turkar"!

Vi vet ju hur Serbien och dess underhuggare upprättade KZ-läger samt sköt massor med människor i den största folkutrotningen i Europa sedan andra världskriget. 

Här ska du få ett exempel ur boken vilket dessutom är intressant i dagens debatt i Sverige!


OBS  Klicka på texten så blir den läsbar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate