tisdag, september 29, 2020

Männens våld och då särskilt kvinnor som mördas!

 https://www.svt.se/nyheter/inrikes/9000-kvinnor-vittnar-om-vald-i-nara-relation 


Det publiceras då och då bilder med sönderslagna kvinnor men jag ska inte plåga er med dessa. Undan för undan avlider kvinnor av sina skador, ofta har deras barn bevittnat detta otäcka.

Stackars små barn att behöva uppleva att pappan eller mannen i huset utsätter både kvinnan och barnen för detta,

I alla samhällsklasser finns det män som tar till våldet!

I Malmö upplevde jag flera gånger hur kvinnor mördades inför ögon på små barn, de hade begärt skilsmässa och mannen mördar då sin hustru.

Tänker också på den man som brände inne sina barn för att hämnas på hustrun.

Det finns ett drag hos allt för många män att så fort ett problem sticker upp så tar de till nävarna och sparkarna. 

Man kan även här på internet märka hur fort en del brusar upp och fullkomligt skriker ut hat och fula ord.

Jag har under åren känt par där mannen har kontrollerat allt i sin hustrus liv och jag har då tänkt att det här kommer att gå illa tids nog. Och visst gjorde det så. 

Men tyvärr så bortförklaras blåklockan med en olycka. Det är ju bara så att dessa olyckor sker med jämna mellanrum, ofta finns alkoholen med i bilden!

Att vara sammanlevande med någon som är blind av svartsjuka och behöva förklara varje minuts försening från jobbet är ju inte himmelriket precis.

På något sätt så ser jag apan i dessa människor, de skriker och slår på samma sätt.

Jag tänker inte ge några råd eftersom jag vet att man talar inför döva öron.De som befinner sig i helvetet har svårt att komma bort från det. Skuld och skam följs åt. 

Vissa män ger aldrig upp sitt hat och även efter en skilsmässa förföljer de hustrun (eller mannen).

Jag hade en arbetskamrat nere i Malmö som berättade att hon hade haft en jävlig natt. Sen bara forsade det ur henne, mitt i natten när hon sov liksom hennes tre barn så hördes ett brak.

Där stod mannen med en yxa som han slagit sönder dörren med för att komma in.

Säger återigen, stackars barn och stackars kvinna!

Sådana män borde sitta på psyket!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate