måndag, september 21, 2020

Journalister är som ett fiskstim! Per Brinkemo intervjuas!

 https://timbro.se/smedjan/per-brinkemo-konsensusmentaliteten-ar-destruktiv-for-journalistiken/ 

"Vad säger det här om den svenska journalistiken?

– Generellt sett mår den uselt. Journalister går i flock. Men det finns ingen konspiration där man från redaktionsledningarna säger att vi inte ska skriva om det här för det gynnar de främlingsfientliga. Det är snarare en omedveten självcensur, där journalister, var och en, är förskräckligt rädda för Sverigedemokraterna."

Varför självcensur?

 Journalistkåren är otroligt homogen. Jag kan ta mig själv som exempel, jag levde i en journalistvärld. När jag kom till en källare i Rosengård så insåg jag hur lite jag förstod om migration och de grupper som kommer hit. Det är en sak att springa in en halvtimme i Rinkeby och göra en snabb intervju, men ska du förstå lite djupare måste du vara påläst eller ha erfarit att världen inte ser ut som Sverige.

Jag bodde i Rosengård i många år och där fick jag insyn i hur ett samhälle havererar. Brott,narkotika,våld och bränder.Dessa eviga bränder i hyreshusen och daghem och skolor. Bensin användes i stor omfattning.

Journalisterna ihop med politikerna försökte i så många år dölja vad som hände. När någon påtalade att 60% av högstadieeleverna gick ut nian utan betyg så kom det alltid fram någon politiker eller lärare och påstod "att nu kommer det att bli bättre"! Sen slog tystnaden till.Efter 25 års misslyckande stängdes högstadiet ner. Frågan är hur många av de som gick i denna misslyckade skola blev kriminella? Den frågan har ingen politiker vågat att ta i,tvärtom. Däremot har Kvällsposten på senare år tagit tag i denna fråga men de är ett undantag på den journalistiska himlens trycksvärta!

Fredric Moreno från Stockholm är den journalist vilken har ställt de rätta frågorna ! 

Slutligen, hur i herrans namn kan vänsterns världsbild vara så förhärskande i svensk media? Är det som Janne Josefsson säger att journalisthögskolorna har varit ett kommunistiskt utbildningscentrum under många år?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate