lördag, september 05, 2020

Eländiga hundägare!

 Igår när jag steg av bussen i Gustavberg så mötte jag Annes granne. Då berättade hon att hennes lilla hund hade blivit ihjälbiten i veckan av en sk kamphund. Nu tog ägaren till denne farliga hund sitt ansvar och lät avliva den.
Idag när jag tog en promenad runt byn  uppe här i Munkmora så hörde jag en hund på avstånd skälla så infernaliskt. När jag så kom fram till rastgården så gjorde denna hund utfall mot mig.Väldigt aggresiv. Ägaren satt på en soffa och brydde sig inte ett smack. Jag sa åt hunden med hög röst "tyst med dig"!
Då när inte ägaren reagerade så vände jag mig mot honom och sa att han hade en dåligt uppfostad hund.
Då bröt helvete loss och han skällde på mig med allt från gubbjävel till idiot.
"Det märks nog vem som är idioten här" sa jag och tillade" du är ju inte bättre än hunden.
Då hotade han mig med stryk.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt denne medelålders man!
DET är många idag som inte borde ha hund! Själva är de ju "fähundar"!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate