onsdag, september 09, 2020

Jag kördes ut från Folkpartiets ungdomsförbund. FPU!

 När jag kom hem från fullgjord värnplikt 1963 så blev jag på hösten medlem i FPU. Läste Liberal Debatt sedan en tid med stort intresse.

En spänstig debatt utan flum på den tiden. Vi hade våra möten uppe på Eskilstuna-kurirens lokaler.

Om jag inte minns fel så var Lars Wedén ordförande. Hans far Sven var senare FP:s ordförande nationellt.

Jag talade utifrån mina erfarenheter som timanställd på Nyby Bruk och den värld jag befann mig i. Skrev en motion senare till FPU:s årskonferans  angående hur arbetare skulle få mer inflytande och makt i sina företag.

Men strax efter detta så kom ordförande och även chefred. på Kuriren och bad om ett samtal med mig.

På ett snyggt sätt talade de om för mig att jag borde nog inte vara med i FPU. 

"Du är för mycket vänster" sa de!

Själv blev jag närmast chockad och förstod just då ingenting.

Gick därifrån med tungt sinne. Ingen liberal talade med mig någonsin om detta  något mer.

Jag var dödförklarad!






Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate