fredag, mars 13, 2020

Verksamhet som imponerar!

https://pmu.se/

Jag möter under mitt liv så många vilka bara pratar och pratar om solidaritet men allt blir bara till ord. De gör ingenting,lägger aldrig en krona till någon hjälpverksamhet.
Då minns jag min ateistiska morbror Holger som varje månad gav pengar till 10 olika organisationer. Många av dessa var religiösa organisationer .
Varför gör du detta, frågade jag honom. Jo, de är de enda som verkligen gör något ute i världen för de nödlidande, sa han.
Dessa medarbetare i tex PMU ser med andra ögon hur det ser ut ute i världen med tex 2 miljoner könsstympade kvinnor varje år eller alla dessa slavar vilka finns idag .
Slavar? Ja,det finns fler slavar nu än på 1700 talet!
Barnarbetare i många fattiga länder sliter sönder sig redan som barn.
Jag kan inte låta bli att fundera över hur vissa i vårt land framställer Sverige som ett land med bristande jämlikhet och att rasismen skulle genomsyra hela landet. Har de överhuvudtaget varit i andra länder?
Navelskåderiet är så fruktansvärt trist att behöva lyssna till särskilt från de som alltid har "sanningen" på sin sida!
Höj upp blicken lite grann och börja se världen och Sverige så som den är!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate