tisdag, mars 03, 2020

När blir du gammal?

Ja, du kan ju börja med att läsa det är av Annika Hagström. Klicka på texten så blir den tydligare.


När pensionärsklubben under alla år här i huset bjudit in mig till olika aktiviteter så har jag värjt mig och sagt nej. Jag vill inte! Trivs inte så bra med "gamla" i grupp. Samma med min pensionärsorganisation SPF, nej och åter nej!
En gång har jag under 15 år varit på ett samkväm men kände mig bara som en udda fågel bland åldringar.
När jag uppfattar äldre som "hurtiga" och att de förställer sig , då trivs jag inte.
Jag vill umgås med alla typer av människor och åldrar. Uppdelningen i vårt samhälle är ju bara så trist att skåda.
Vid en viss ålder SKA man tycka si och så, inte minst i fråga om kultur.
Att jag tex gillar Kent tycker säkert en del äldre är konstigt , de flesta över en viss ålder vet inte ens något om "ny" musik.
Jag blir dessutom faktiskt irriterad över alla dessa pensionärer vilka blir lurade av diverse gangsters stup i kvarten. Är det inte bankkoder så är det hemtjänst eller polistricket!
Varför måste man bli som ett mähä bara för att man är lite äldre?
Nu är väl jag till skillnad mot många andra äldre i en lite annan sits eftersom jag har en mycket yngre kvinna vid min sida sedan sju år tillbaka. Barn finns också med i bilden så jag lever ju inte direkt ett pensionärsliv på det sätt som många andra gör.
Detta är jag tacksam över och det berikar mitt liv.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate