måndag, mars 02, 2020

Pensionerna idag är djupt orättvisa!


En liten reflextion från mig. Jag är ju snart 78 år så när jag slutade arbeta  så låg min slutlön mycket lägre än de exempel SPF nu använder.
Detta har också påverkat min pension vilken ligger mycket lägre än dessa exempel.
Elefanten i alla dessa siffror är de invandrare vilka har kommit i hög ålder utan något arbete i vårt land.
Regelsystemet gör att de tillhör de som får högre belopp ut i handen än vi som arbetat. Jag har 44 års tungt arbete bakom mig. Dessutom har jag 15 månaders värnplikt bakom mig vilket inte ger några pensionspoäng.
Hur tusan kan dagens politiker fatta sådana här beslut?
Kan de inte räkna? Eller VILL de ge oss gamla en vink om att vi är värdelösa och snart ska dö?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate