tisdag, mars 31, 2020

Jag och döden!

När jag arbetat några år i hemtjänsten så ville ledningen att jag skulle gå en utbildning för HIV-virus och AIDS. Detta för att börja arbeta med sjuka i denna infektion.
Jag sa nej, jag ville inte.
Orsaken var att jag hade många års arbete inom sjukvården bla på lungkliniken i Malmö. Jag vet inte idag hur många avlidna jag varit med om men det är många. Det var detta som fick mig att tacka nej till arbetet med HIV-patienter.
Orsaken var inte rädsla för att se döden som sådan. Nej min svårighet var att se unga män dö framför mina ögon.
Det skulle ha fått mig själv att må så dåligt så att jag hade inte kunnat skött mitt jobb på ett tillfredsställande sätt.
DET är stor skillnad att arbeta på ett sjukhem tex med gamla vilka har ett långt liv bakom sig mot att vårda unga människor vilka borde ha hela livet framför sig. Idag är HIV inte den fara för livet såsom den var tidigare. Fantastiskt att medicin hjälper idag !



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate