torsdag, maj 09, 2019

Många åsikter luftas nu!

Jag ska börja den här bloggen med ett antal bilder!



Bilderna är från olika demonstrationer under årens lopp.

Jag lägger ut dem återigen och flera av dessa demonstrationer finns på You Tube som videos också.
Nästan inga svenskar var med på någon av dessa demonstrationer utan det var folken från de länder vilka fått sina hem förstörda,sina liv hotade osv.
De varnade för islamismen och i synnerhet för IS och även Turkiet. De fick tyvärr rätt! Och det blev värre än vad någon kunde ana och värst var tydligen de tillresta fanatikerna från Europa och andra världsdelar.
Alla dessa svenskar som nu upphäver sina vredgade röster mot Skråmos barn, ja BARN, de var så tysta på den tiden.Jag såg sällan något från dem på tex Facebook och inte heller såg jag dem på de demonstrationer som gick av stapeln.
De självgoda inom vänstern kunde inte heller hasa sig upp från sin bekväma tillvaro och visa sin solidaritet (som de alltid skryter med), nej då i samtliga dessa där jag var med i kollade jag särskilt om olika vänsterorganisationer var med men NEJ! Däremot var KD medverkande en gång bland Syrianerna på Medborgarplatsen liksom sv.Kyrkan.
Nu så här efteråt när IS har förlorat sina områden då verkar alla de skrivkunniga ha varit med ,har ni verkligen det?
Men ni spyr er galla på allt som har med Skråmos stackars barn och då visar ni bara att ni var inte med i kampen  därför att då skulle ni också lyssna på folken där nere i Syrien-Irak. 
DE VILL INTE HA KVAR ALLA BARN ELLER VUXNA FRÅN ANDRA LÄNDER!
De bad aldrig om att få dit dem och de har inte råd att försörja alla dessa människor från andra länder. 
Hur många gånger ska jag behöva återupprepa detta för att ni ska fatta?
OM ni nu ska bry er om tex kurderna och deras land så ska ni också medverka till att alla stater,ÄVEN SVERIGE, tar hem sina medborgare!
Sedan är det upp till varje land att bestämma vad man gör med barnen och de vuxna.
Att Sveriges undermåliga regeringar i många år inte har kunnat sätta till de lagar som behövs SKA VÄL INTE KURDERNA BEHÖVA LIDA FÖR?

1 kommentar:

Dan sa...

Ta hem och ta hem, jag förstår inte vad Sverige har för ansvar för vuxna
människor. De får väl ta sig hit på egen hand, jag tycker inte det ska bekostas flyg dit ner för att hämta hem

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate