fredag, maj 10, 2019

De senaste dagarnas domar!

Var och en som läser tidningarna ser nästan varje dag hur domar fälls mot mördare och andra kriminella.
Livstid och i övrigt långa straff.
Värst att läsa är bestialiska mord på kvinnor där mördaren låter sina barn se på.
I samtliga fall när foto och namn delges i domen så är det invandrare med ofta mörk hy.
Samma sak när både AB och Expressen har kartlagt de kriminella i Sverige så är övervägande delen från andra länder.
Denna del av befolkningen göder rasisters okunniga påhopp.
De som värst får lida inför dessa brottslingars framfart är ju de som bor i förorterna,jag behöver ju bara påminna om vems bilar som brunnit upp de senaste åren.
Men ansvaret tas inte av någon!
Politiker är ju de som bestämmer vad som sker i ett land.Ska vi ha mycket stor invandring eller måttlig? Liten invandring?
Ska det byggas nya stora områden med samma typ av jättehus eller ej?
Frågorna är många MEN ingen ställer dem?
Man bör också fråga politikerna om de har något svar på varför kriminaliteten biter sig kvar ute i förorterna?
Vad sker med dessa unga män från andra länder, de som talar taskig svenska?
Varför fortsätter man på den inslagna vägen sedan 1970 trots att man ju ser vad slutresultatet blir?

Jag skulle kunna ställa hur många frågor som helst men jag vet ju svaret från dessa ansvariga politiker. Den värsta sa ju "höhö, det är gott om plats i Sverige,öppna era hjärtan"!
Han som dessvärre var landets statsminister är ju urtypen av den dumme svensken.
Ännu värre var ju att han hyllades av sitt parti som den värsta idol-idolen.
Jag skäms fortfarande över denne statsminister så mycket så jag vill inte ta hans namn i min mun idag.
Om politikerna fortsätter denna politik som varat i så många år så kommer vi inte att se några som helst ljus i tunneln.
Jag hänvisar till Josefssons reportage från tunneln https://www.svtplay.se/josefsson

Slutorden från en utredare klingar i mina öron:" Vi hade fel,det blev inte bättre utan det blev sämre"!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate