måndag, juli 23, 2018

Jag gick genom skogen och det var inte trevligt alls!

När jag steg av en oerhört varm tunnelbanefärd till Hökarängen så tänkte jag att jag skulle ta min hemväg genom den lilla skog som är kvar.
De håller ju på att kapa ner det gröna och bygga stora hus här liksom på så många andra ställen.De rödgröna tycks ha tappat all sans och är enbart intresserade av mängd!
Var och hur det byggs är inte så noga längre. Ett grönområde här och där mindre , det kvittar för dem.
De som har snackat mest om miljön visar i praktiken att detta snack var helt tomt!
Jag blev ledsen att se hur hårt värmen och torkan har tagit på träd och buskar. Nu börjar tom. ogräset att vissna och gulna. Körsbärsträd som förra veckan var frodiga ser döende ut nu! Andra träd tappar löven och björkarna är nu helt gula.
Debatten om varför det sker så stora förändringar på vissa ställen på jorden är så präglad av politiska motsättningar men de allra flesta forskare slår dock fast att det är människan själv som är orsak till det som händer.
På Spetsbergen smälter för första gången på årtusenden permafrosten och arkivet med frön från hela jorden hotas nu.
Våra bibliska profeter har talat om det här redan för flera tusen år sedan. Läs här och fundera lite: http://www.dagen.se/debatt/peter-halldorf-oansvarig-livsstil-ar-en-synd-1.1175039

En sak är åtminstone jag övertygad om och det är att bilismen har stor skuld till det som händer men när man säger detta till en befolkning som till 95 % äger bil så får man på truten direkt.
Bekvämligheten går före alla andra kollektiva lösningar tex gratis tåg och buss!
Det är så många fler barn idag vilka har psykiska åkommor och tänk bara tanken att det är avgaserna som är skuld till detta!
Om hundra år kanske vetenskapen säger att folk var bra korkade för 100 år sedan  , de som inte ville ta till sig farorna och dess följder!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate