tisdag, september 26, 2017

När det gäller telebolagen får man aldrig vara riktigt glad!

Rensade min Sony idag och gick glad i hågen  upp till Telenor i Farsta för att byta mobil. Jag skulle få göra det nu men när jag kom upp så sa killen att de kommer att skicka mobilen till sin verkstad och om det är några fel så får jag en räkning efteråt.Alltså mycket svävande ,kan ju innebära kostnader på rätt så mycket.
Min mobil fungerar ju inte sedan en tid med hörlurar och vad kostnaden för denna rep. blir kan ju ingen säga.
De säger ju att de säljer sina begagnade mobiler till "fattiga länder"!
Däremot om jag väntar till 15 feb. 2018 då min mobil är betald fullt ut, det fattas 1200 kr just nu, då får jag byta utan snack om reparation?
Om jag ville så kunde jag få lösa ut mobilen redan nu för denna kostnad och få en ny mobil .
Näe, jag gick hem och har nu mödosamt återskapat allt jag har tagit bort i och med att jag återställde fabriksinställningen.
Nytt bankID och en massa lösenord förstås. OCH trots en backup så fanns inte allt med som det borde.
Huga , viket jobb.Många timmar tar det och kommer då också att tänka på något annat om dessa bolag.
De säljer sk kontantkort och då råkar man ofta ut för att det finns en hel del pengar kvar när de fryser kontot.Då måste man in med nya pengar för att kunna använda det som finns innestående.
Hur vore det om man faktiskt fick använda sina pengar ända fram tills de tar slut och sedan fylla på med nytt?
Dessa bolag är ju ensamma om denna modell i affärsvärlden och man kan ju fråga sig varför både våra egna myndigheter liksom EU  kan godkänna något så ruttet?
Tvinga dem på samma sätt som EU gjorde i somras vad gäller samtal ute i Europa när man vistas där!
Ibland tänker jag att man borde bara ha en enkel Doro som klarar det viktigaste.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate