torsdag, september 21, 2017

Läkare och läkare, inte samma sak?

Förra gången jag var hos min ögonklinik sedan många år , Sophiahemmet, klagade jag över dimsyn.
Jag hade börjat att se sämre och hade svårigheter att läsa.
Fick tyvärr inte komma till min vanliga läkare utan till en stressad kvinna.
Undersökningen var gjord mycket snabbt och jag avfärdades med orden att allt var bra och att min "dimma" tillhörde åldern. Punkt slut.
Allt detta malde i mig och i juni bad jag min läkare på VC att skriva en remiss till Globen ögon.
Idag var jag där och blev ordentligt undersökt och läkaren säger att han ser att gula fläcken är påverkad men inte så farligt så att det är något att bry sig om.Inga blödningar i ögat pga av diabetes.
Sen säger han att det är inte konstigt att jag ser dåligt, jag har efterstarr på bägge mina linser.
Särskilt mycket på vänster öga. Fram med laserstrålar och på några minuter har han rensat dem.
Efter ett par timmar så ser jag mycket bättre!
Hur fanken kunde läkaren på Sophia missa detta?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate