söndag, juli 17, 2016

Varför törstar islamister efter andras blod?

Ju mer jag läser om den sk. militärkuppen i Turkiet ju mer förvånad blir jag. Snacka om amatörmässigt handlande, de var dömda att misslyckas. Och då får man ställa sig frågan vad "nyttan" blev med kuppen? 
Islamisterna blir än mer starka kan man ju på förhand gissa. Hur de agerade på gatorna för ju tankarna till IS! Den muslimska läran gör människor obarmhärtiga. Jag betraktar ju islamistiska läror på samma sätt som jag ser på nazismen eller kommunismen , samma typ av vitt och svart i deras tänkande. Turkiet och dess ledning under Erdogan börjar likna ayatollorna i Iran!
Se på dessa bilder hur dessa sk religiösa uppför sig, åtminstone jag kan inte se någon skillnad mellan dessa turkar och IS-mördarna: 






Gunnar Hökmarks blogg når du ovanför här och han berättar utan omsvep vad han anser om denna Turkiska regim till skillnad mot så många andra som hummar om demokratiska val osv. 
Man måste väl för tusan också ha lärt sig av historien att fria val också kan leda till regimer som är förfärliga och då måste man ju också kunna tala om detta.
Massans mobb har inget att göra med demokrati. Uppmuntrar en regim mobben så som ofta sker i dessa otäcka länder så har de förverkat att överhuvudtaget bli betraktade som demokrater.
Frågan får nog nu resas vem och vilka och i vilka syften kuppen startades, jag försökte slå ifrån mig dessa rykten när de kom men börjar nog allvarligt fundera över hur det egentligen stod till!
Kan vissa islamister ha infiltrerat vissa militära kretsar och så som provokatörer ofta gör, driva på tills något händer?
Världshistorien är full med sådant och det leder alltid till att de som har makten kan utrensa , döda och förändra hela statsapparaten! Hitler gjorde det , Stalin gjorde det , Mao gjorde det mfl!
Jag avskyr islamister, nazister och kommunister!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate