måndag, juli 04, 2016

Vanvård!

För två år sedan skickade Danderyds akut hem 101 år gamla Holger i detta skick efter att han fått ligga på en brits i korridoren från morgonen till kvällen då de tänkte skicka hem honom per taxi.Ensam!

 Jag lyckades att stoppa detta så att jag kunde ta mig dit och hjälpa honom. Inte ens en rullstol fanns att tillgå så det blev till att låna en stol av en annan patient tillfälligt upp till taxin.
 Holger avled kort efter detta med blödningar i hjärnan som upptäcktes av annan avdelning på sjukhuset några dagar efter vistelsen på akuten.
 Denna plåga de utsatte honom för har rubbat mitt förtroende för sjukvården i Sverige ordentligt. De som arbetade på akuten denna dag var hjärtlösa och faktiskt olämpliga för sitt jobb och tyvärr kunde jag konstatera att samtliga vilka jag träffade då var människor där man alltid framhåller att i deras kultur så är man extra noga med att hjälpa gamla människor.

 Jag uppfattade att de var tvärtom mycket iskalla i sitt uppträdande både mot Holger och mig själv. Yrkesskador? Trötthet? Eller fel inställning till sitt yrke?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate