tisdag, juli 12, 2016

Bilförare och regler!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6471663

När jag från början av sextiotalet började resa runt i Europa och världen så förvånades jag ofta hur ovarsamt bilisterna körde. Åkte buss i Turkiet 1965 uppe i bergen och det var med dödsångest i bröstet . Spanska bilister körde som dårar och deras siffror över döda i trafiken är fortfarande bland de högsta i Europa.
Värsta bilisterna såg jag i Neapel och att dessutom se halva familjen med hund på en vespa i full fart mot rött var svettigt att se. Beundransvärt var hur de halvvilda hundarna tog sig över med livet i behåll.
När vi flyttade ner till Malmö i slutet av sjuttiotalet så upplevde jag återigen samma typ av bilister som i södra Europa. Full gas och sedan tvärnit när det behövdes. För första gången i mitt liv såg jag två bilister gå ur sina bilar och slå varandra hårt. De slutade inte slåss för än polisen skilde dem åt.
Minns än idag vad en nyligen inflyttad taxichaffis sa till mig:"Jag har kör taxi i många år i Stockholm och Göteborg men det här jävla Malmö klarar jag inte av.
De kör ju bil som tokar! De bryr sig ju inte om regler!"
Nu verkar det som om det hänsynslösa har spridit sig över hela landet.
Det jag hörde i morse på radion bekräftar ju bara att människorna i det här landet har förändrats till det sämre. Hänsynslöshet är ett drag som framträder inte bara bland bilisterna utan lite överallt idag. Sk "firmor " med flera hundra aktörer misshandlar varandra omkring fotbollsmatcher på det grövsta sätt. Hoppar på den de får ner på marken!
I förorterna skjuter man knäskålarna av andra om man inte skjuter ihjäl dem.
Sexualhandeln är mekaniserad, man beställer numera över nätet och så skjutsar hallicken  "varan" till kunden.  Den löjliga lagen mot sexhandel är så förljugen, hela detta elände har bara tagit sig nya former.
Samma sak med knark o spritförsäljningen, bolag sköter det här precis som om de säljer glass. Ring och beställ, de levererar.
Ett hårt kallt samhälle har vuxit fram och de leds mer än ofta av män från andra länder. Sånt får man ju inte säga högt idag men fakta finns i alla polisrapporter!

Det är mycket som har förändrats både till det bättre men också till det sämre.
Snällhetens apostlar har inte förstått vilken väg det här håller på att ta, de vill ju tro gott om alla.
Det svenska samhället måste tyvärr tuffa till sig mot all kriminalitet och det får inte råda några oklarheter om varken straff eller  utvisningar.
De som vill Sverige illa ska inte få vara kvar här!
Vi har nog av inhemska gangsters bla dessa sk MC-gäng som på alla sätt nästlar sig in i det svenska samhället. De öppnar upp allt från byggnadsfirmor till tatueringsaffärer! Sköter "utmätningar" hos folk som är skuldsatta!

Vi har på allvar fått en annan "kultur" i vårt land mot den vi hade för 50 år sedan.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate