tisdag, juli 26, 2016

Det spökar i min mobil!

Några minuter strax före klockan ett i natt pep det till i min mobil. Kollade då messenger och där kom ett meddelande från en kvinna som jag kände på 60-talet och några år framöver.
Vi har inte haft någon kontakt sedan  mitten av sjuttiotalet på något sätt. Vi är inte vänner på Facebook där hon f.ö. inte har synts till på flera år när jag kollar.
Mycket mystiskt med detta tomma meddelande!
När jag Googlar på henne så ser jag att hon är verksam inom vänsterpartiet i Eskilstuna och det är också lite förvånansvärt eftersom hon var en så hängiven sosse under många år. Under Vietnamkriget när jag själv under några år var medlem i vpk så försökte jag få henne engagerad men det gick inte.
Att få henne med i FNL-gruppen i Torshälla var totalt omöjligt eftersom hon var invald på sossarnas lista där.
När hon så gifte sig med en arbetskamrat och snabbt fick fyra barn så "försvann" hon ur min horisont.
Undrar vad det var som hände eftersom hon senare i sitt liv blev verksam i detta för henne tidigare omöjliga parti?
Själv blev jag tvungen att fortsätta att vara vaken fram till halv tre eftersom gänget med ungdomar utanför fönstret skränade hela tiden. De kommer vid ca tolv på natten , tjejer och killar i tonåren och för ett herrans liv. När jag stoppar in musiken i mina öron med lurarna så tränger deras skrän igenom musiken och då blir jag ytterligare förbannad.
En kille råflabbar i timmar , ett våldsamt råflabb och jag undrar vad som är så jävla roligt?
Flickorna låter som de alltid i grupp har låtit, gälla röster och pip.
Ja, de piper som små möss vid sidan om de grova målbrottsrösterna.
I mitt hus bor få tonåringar så det vete fan var de här kommer ifrån!
De tycks ju i varje fall inte ha något jobb att gå till på tidig morgon eftersom de kan vara ute halva nätterna. Så är det väl för många i tonåren numera, ute sent och sover bort halva dagen!

Min sömn blir rätt så dålig och jag känner mig på sämsta tänkbara humör idag!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate