måndag, februari 11, 2013

Ett samtal på T-banan

Jag satt på min plats när en mörk dam satte sig mitt emot mig. Såg på en gång att det var en kvinna som gått igenom mycket i sitt liv och hennes ögon var ledsna.
Efter ett par minuter så frågar hon mig ett tu tre om jag håller på med internet.
Måste erkänna att jag blev nog lite överraskad av denna fråga rakt ut i luften.
Sedan ledde hennes fråga vidare till allt möjligt bla att hon just kom från Fountainhouse på Götgatan 38!
Jag har sådan dödsångest, sa hon sedan. Vi hade ett otvunget samtal om ångest och det visade sig att hon liksom jag hade en mångårig bakgrund inom sjukvården och hemtjänsten.
Många är vi som har genom detta yrke också börjat må dåligt i vårt psyke och får dras med detta.

När jag gick av så tog jag henne hand och då lyste hon upp , även i sina ögon.
http://www.fountainhouse.se/


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate