tisdag, januari 03, 2012

Så här skrev jag 2006 om Malmö!

2006 skrev jag det här om Malmö i min blogg!
Det här skrev jag 2006 : "Strax efter elva på onsdagskvällen misshandlades och rånades en man av ett ungdomsgäng på Solvändestigen i Malmö.

MALMÖ. De fem ungdomarna omringar mannen, och vill ha hans mobiltelefon och 5000 kronor. Där blir han sparkad och nerslagen. Mannen lyckas dock fly och kontakta polisen som senare grep ungdomarna. Mannen skadades svårt under misshandeln. Ungdomar är gripna och kommer att förhöras under torsdagen alla är misstänkta för försök till rån." citat ur SDS

Varje dag när jag slår upp SDS så står det något liknande, dessa ungdomsgäng som härjar.I går sa polisen att de har lyckats få ner denna typ av brott, men varför står det så ofta om sådana här rån då i tidningen.
Jag blev så trött på staden Malmö och all skit som frodas där. Ingen säger det rakt ut men ofta är det ju undomar från andra generationen invandrare som håller på med den här typen av brott. När jag arbetade på olika härbergen så kom jag ju också i kontakt med narkomaner och andra sneseglare och ofta var de svåraste fallen just andra generationen! Inga normer och ett väldigt hat mot allting.
De hade kunnat sälja sin mormor till klistertillverkning för att få pengar utan att blinka.
Alla vet hur dåligt det är att bunta ihop en massa folk på det sätt som man gör i Rosengård och andra liknande "ghetton", de som planerade dessa bostadsområden (läs sossarna) hade inget sett eller lärt från tex. USA. Det kommer tyvärr att bli ännu värre om man ser till mallen USA och den utveckling man har sett där. Hårdare kriminalitet och stenhårda gangsters som inte drar sig för något för att tjäna pengar.

Regeringen tror tydligen att om man bara tiger och sopar dessa problem under mattan så ska det lösa sig av sig självt.Att tiga föder bara ett motstånd som dessvärre på många orter tar sig uttryck i partier och organisationer på yttersta högerkanten med våldet som medel att lösa samhällsproblem.Ser vi på USA återigen så håller ultrahögern på att beväpna sig för det kommande raskriget,de döljer inte ens detta.

Ska det gå samma väg här i Sverige?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate