tisdag, november 22, 2011

Maten på SÖS

När jag skrev bloggen om Södersjukhuset så hade jag som enda anmärkning  att jag inte gillade maten.
Det började på natten när jag fick en macka med ost. Skogaholmslimpa är för mig som att käka sockerkaka. Det är inte gott med pålägg och inte heller nyttigt på något sätt eftersom den innehåller så mycket vanligt socker.
Dagen efter så var det lunch och in kommer två potatisar badande i seg brunsås, tunt oxkött och halvkokta långbönor. Söt kompott med några jordgubbar. Inte en enda färsk grönsak!
Nästa dags lunch blev ett gapflabb för min nya rumskompis utbrast när han såg barnportionen följande: "va, får vi en tillplattad köttbulle"! Ja, någons slags hamburgare, tunn sådan och bara en. Två små potatisar plus några skedar kokta ärtor. Massor med sås och allt var kallt. Kall seg brunsås är inte gott!
Inte en enda färsk grönsak denna dag heller. Någon söt kräm i en skål som efterrätt.
Så där är det tydligen efter vad de övriga sa åt mig som hade legat längre.

Hade ett fängelse serverat sådan mat så hade de gjort uppror.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate